Raadsbijdrage: Locatiekeuze stadhuis

stadhuis_kopdinsdag 04 december 2007 22:09

De Christenunie fractie kiest voor een locatie waarin de Kloosterhofflat niet gesloopt hoeft te worden. Wij willen deze seniorenwoningen op zo’n centrale ligging in de binnenstad in stand houden. Zo voorkom je onnodige sociale onrust. Dan hoeven we ook niet allerlei randvoorwaarden te formuleren die toch niet waar gemaakt kunnen worden. Zoals de eis van diverse fracties dat de lasten voor de bewoners niet mogen stijgen. En we besparen op de kosten van het slopen en vervangen van de Kloosterhofflat. De ChristenUnie fractie kiest daarom voor de locatie Rosa Luxemburg. Deze ligt ook centraal aan de markt maar ook vlakbij de bibliotheek. Zo worden cultuur en bestuur met elkaar verbonden. En dat willen we toch?

De ChristenUnie fractie begrijpt niet waarom er in de afgelopen maanden niet serieus met Beter Wonen is gezocht naar een gezamenlijk gedragen oplossing voor de sloop van de Kloosterhofflat. Daardoor is Beter Wonen gedwongen om zelf met een alternatief plan te komen. Beter Wonen laat met dit plan zien dat ze constructief wil meedenken. De ChristenUnie fractie waardeert deze opstelling. Dit plan verdient een serieuze beoordeling. We vinden dat er op korte termijn een schriftelijke en goed onderbouwde reactie van het college op dit plan moet komen. De ChristenUnie fractie vindt dat we pas een besluit kunnen nemen over de locatie van het stadhuis wanneer er met Beter Wonen overeenstemming is over de Kloosterhofflat. Dat kan dus vanavond niet!

Reacties op 'Raadsbijdrage: Locatiekeuze stadhuis'