Sjoers: 'We moeten rug wel rechthouden'

stadhuis_kopwoensdag 05 december 2007 22:30

ALMELO - Tevredenheid over de uiteindelijke ruime raadsmeerderheid voor het voorstel voor de stadhuislocatie overheerste na afloop. Maar tegelijkertijd stelde wethouder A. Sjoers gisteren ook vast dat de opstelling van een aantal fracties - onder andere VVD, ALA en ChristenUnie - hem 'beangstigt voor de toekomst', waarin de Almelose binnenstad grondig moet worden verbouwd.

Hij zei dat in zijn eerste termijn tijdens de raadsvergadering, hij herhaalde dat na afloop. Met een toelichting. "Dit soort processen doet pijn in de stad. Onvermijdelijk. Maar als we willen gaan voor kwaliteit dan zullen college en raad hun rug ook een beetje recht moeten houden. Dat mis ik bij sommige fracties."

Niettemin koos gisteren ook de VVD-fractie met CDA, PvdA en Leefbaar Almelo de zijde van het college dat het nieuwe stadhuis als eerste onderdeel van het binnenstadsplan wil bouwen op de huidige hoek Wierdensestraat-Centrumplein. De keuze impliceert dat op z'n minst een deel van de Kloosterhofflat, eigendom van corporatie Beter Wonen, moet wijken. De tegenstemmende fracties vonden dat er veel te veel onduidelijkheden, met name over de gang van zaken rond de Kloosterhofflat, in het voorstel van B en W zitten. GroenLinks en ook ChristenUnie opteerden voor een andere plek.

bron: Tubantia, 5 december 2007

Zie ook: Fracties vinden kritiek Sjoers misplaatst