Welkom bij de ChristenUnie Almelo

Elise Klaasen lijsttrekker ChristenUnie Almelo

2021 Elise K.jpgvrijdag 19 november 2021 16:22 Op donderdag 18 november 2021 heeft de ChristenUnie Almelo tijdens haar jaarlijkse ledenvergadering de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 vastgesteld. lees verder
Verkiezingen

Algemene beschouwingen bij de begroting 2022

2018-wouter-jeanet-installatiedinsdag 09 november 2021 12:30 Op 9 en 11 november vergadert de gemeenteraad over de begroting van 2022. Kort samengevat heeft de stad er nog nooit zo goed voorgestaan. Hierbij onze algemene beschouwingen. lees verder

Weggestemde ChristenUnie motie na vier jaar omarmd door college

voetbal_kopdinsdag 28 september 2021 18:51 November 2017 maakte de ChristenUnie zich sterk voor 'Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG)'. Overbodig zei de wethouder. Zonde van de tijd zelfs. De raad stemde vervolgens tegen onze motie. Per raadsbrief van 22 september 2021 laat het college weten alsnog om te zijn. lees verder

Algemene beschouwingen bij Perspectiefnota 2021

2018-wouter-jeanet-installatiedonderdag 01 juli 2021 20:48 Op 29 juni en 1 juli is de zogenaamde perspectiefnota behandeld in de raad. Hierin worden de hoofdlijnen uitgezet voor komende tijd. In november wordt dit dan vertaald in een begroting. Het beeld is dat het goed gaat met de stad. Dit komt vooral om dat de basis (ons huishoudboekje) weer op orde is. De ChristenUnie heeft daar een belangrijke rol in gespeeld. In de coalitie zijn we de kleinste, maar niet onbelangrijk! Lees onze bijdrage. lees verder

Opvolger Soweco

soweco168dinsdag 22 juni 2021 21:21 Eerder is besloten tot liquidatie van Soweco en de oprichting van een Nieuwe Uitvoerings Organisatie (NUO) voor de participatiewet/sociale werkvoorziening. Nu blijkt Twenterand ineens geen medeoprichter van de NUO. Wat nu? lees verder