Amendement: Speelruimtebeleid 2008-2018

voetbal_kopdinsdag 15 januari 2008 14:56

De raad van de gemeente Almelo in vergadering bijeen d.d. 15 januari 2008.

Besluit:
Aan het besluit toe te voegen:

1. Bewoners te betrekken bij de vernieuwing/vervanging van speelvoorzieningen en bij nieuwe ontwikkelingen
  2. De uitwerking van het speelruimtebeleid zoveel mogelijk plaats te laten vinden via de wijkaanpak.
  3. De aanpak er op te richten dat bewoners de verantwoordelijkheid (kunnen) nemen voor de kwaliteit van en de leefbaarheid rondom de speelvoorzieningen.

Toelichting:
Speelvoorzieningen zijn essentieel voor de leefbaarheid in een straat of buurt. Bewoners moeten daarom een doorslaggevende rol hebben bij de keuze van en bij veranderingen in de speelvoorzieningen. De kwaliteit van en de leefbaarheid rondom speelvoorzieningen moet continu aandacht krijgen, omdat de behoefte aan speelvoorzieningen met de tijd verandert, speelvoorzieningen onderhevig zijn aan slijtage en vernieling en voor overlast kunnen zorgen. Er moet een zodanige aanpak komen dat bewoners daarvoor de verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen. Om die verantwoordelijkheid te (kunnen) nemen moeten er ook voldoende middelen beschikbaar zijn. Wanneer de bewoners meer willen uitgeven dan het beschikbare budget zullen ze zelf moeten zoeken naar mogelijkheden voor kostenbesparing of naar aanvullende financieringsbronnen. De aanpak kan niet van de ene op de andere dag worden gewijzigd. Maar het is wel gewenst om de richting voor de toekomst aan te geven.

Ondertekening door:

Reacties op 'Amendement: Speelruimtebeleid 2008-2018'