Wethouder zegt toe opnieuw naar Galerij-ingang te kijken

alternatief-oostgevel-2vrijdag 20 februari 2015 15:13

De raadsvergadering van afgelopen dinsdag duurde tot half 2 's nachts. Maar er stonden dan ook ingrijpende binnenstadsplannen op de agenda. Helaas viel er in de voorstellen van het college niet veel te kiezen - behalve voor of tegen. De ChristenUnie gaf de raad meer keuze: een alternatief plan voor de brug over de Egbert Gorterstraat (samen met Leefbaar Almelo) en een idee om de geplande nieuwe Galerij-ingang meer allure te geven (samen met de VVD).

Ons alternatieve bruggenplan werd positief ontvangen door een groot deel van de gemeenteraad. Helaas was dit niet terug te zien in de stemuitslag (slechts 6 stemmen voor). De meeste fracties kozen eieren voor hun geld. Ze wilden niet het risico lopen om 8,9 miljoen subsidie van de provincie mis te lopen. Wethouder Bruggink had de raad gewaarschuwd dat ons voorstel dit risico in zich had.

Over de Gallerij-ingang, daarentegen, zegde Bruggink aan de raad toe dat hij opnieuw met de projectontwikkelaar om tafel zal gaan om te proberen de beeldkwaliteit te verbeteren.

Het plan Bruggen bouwen over de Waterboulevard: Beter en goedkoper van ChristenUnie en Leefbaar Almelo is hieronder te downloaden.

bruggen-waterboulevard214,2 kBapplication/pdfdownload