Nieuwe kansen voor bewoners Pooksbelten

camping_kopwoensdag 26 september 2007 10:09

Tubantia, 26-09-2007
ALMELO - De aanstaande sluiting van camping De Pooksbelten is voor de groep vaste bewoners een nieuwe kans. Het was de kern van het vlammende betoog van wethouder Reinier van Broekhoven dat hij gisteravond afstak in een informatieve raadsvergadering. Van Broekhoven schetste uitgebreid het beeld van een camping in verval, waarop de exploitant de greep volledig kwijt was. Hij gaf aan dat de gemeente Almelo juist bij De Pooksbelten haar sociale gezicht laat zien, ondanks negatieve verhalen over de wijze waarop de zaken zouden zijn aangepakt. Volgens Van Broekhoven wordt de hele zaak zo zorgvuldig mogelijk afgehandeld. Voor de groep recreanten op de camping is het op 31 oktober echter einde verhaal. Wie dan nog niet is vertrokken, wacht een ontruiming. Er zijn nog dertien recreanten op De Pooksbelten. Voor de 30 vaste bewoners is het verhaal anders. Voor hen zoekt de gemeente naar een nieuw onderkomen, waarvoor intensief contact wordt onderhouden met de woningcorporaties. En bovendien worden die bewoners geholpen bij hun problemen. "We trekken onze handen straks niet van hen af", beloofde Van Broekhoven. "Er is begeleiding voor hen. Er is bijvoorbeeld hulp bij het oplossen van schulden of een verslaving." De wethouder ging stevig in debat na kritische opmerkingen van met name de ChristenUnie en Leefbaar Almelo. Zij verweten de wethouder dat hij zich niet aan de regels van de Recron (organisatie van recreatie-ondernemers) zou houden. "Dat hoeven wij niet", aldus Van Broekhoven. "Want De Pooksbelten is geen Recron-camping." Het terrein van 7,5 hectare krijgt in de toekomst een recratieve bestemming.

Reacties op 'Nieuwe kansen voor bewoners Pooksbelten'