Hoogbouw bij AVC kansloos

bouwen_kopdonderdag 13 september 2007 09:34

Tubantia, 13-9-2007

ALMELO - Er komt geen hoogbouw in de nabijheid van AVC Heracles aan de Bornsestraat/Van Rechteren Limpurgsingel. Nadat eerder de fracties van ALA, AOV, ChristenUnie en GroenLinks zich er al tegen keerden, wijst ook de PvdA-fractie in de gemeenteraad de bouw van drie appartementencomplexen op het voormalige terrein van Heracles af. Daarmee is een meerderheid in de gemeenteraad er tegen. De CDA-fractie vroeg het college van Burgemeester en Wethouders gisteren de plannen om procedurele redenen in te trekken. Het CDA verwees naar de oppositiepartijen ALA, AOV, CU en GroenLinks, die het college ook vroegen de bouwplannen in te trekken. Het college had ondanks eerdere afspraken de gemeenteraad gepasseerd. De oppositiefracties waren overigens ook tegen de plannen zelf. PvdA-leider B. Kozijn laat desgevraagd weten dat zijn fractie geen debat hoeft over de procedure. "Wij zijn al een stap verder", zegt Kozijn. "Wij willen geen hoogbouw op die locatie." Kozijn zegt niet van plan te zijn het standpunt middels een brief aan het college kenbaar te maken. "Binnenkort verschijnt onze nieuwsbrief. Daar staat het in."

Reacties op 'Hoogbouw bij AVC kansloos'