Wethouder weigert

camping_kopzaterdag 11 augustus 2007 13:22

Tubantia, 11-8-2007

ALMELO - Wethouder Bert Kuiper weigert volgens de fracties van AOV, ChristenUnie, Leefbaar Almelo en SP met hen in gesprek te gaan over de situatie van de recreanten van camping De Pooksbelten. Kuiper wil pas in september met de gemeentraad in gesprek. De fracties vinden het vreemd dat de recreanten geen brief hebben gekregen van de gemeente waarin staat dat de uiterste vertrekdatum op verzoek van de raad is verschoven van 31 juli naar 31 oktober. De gemeente wil de camping leeg hebben om vanuit een blanco situatie opnieuw te beginnen, maar de Recron (de organisatie voor recreatie-ondernemers) stelt dat er sprake moet zijn van een concreet plan voor herstructurering en dat is er nog niet. Bovendien zou in dat geval een opzegtermijn van achttien maanden in acht moeten worden genomen en zouden mensen die vertrekken een minimale vergoeding van 1250 euro moeten krijgen en verder voor aanvang van de herstructurering niet gestoord mogen worden in hun 'recreatiegenot.' De fracties vragen zich af waarom de gemeente deze bepalingen niet volgt, waarom voorzieningen zijn afgesloten. Ook willen de fracties nu weten wanneer het toekomstplan klaar is.

In de media

Reacties op 'Wethouder weigert'