PvdA alsnog achter de ChristenUnie

bieb_kopdonderdag 22 juni 2006 12:17

Geleraaf 22-06-2006
PvdA alsnog achter de ChristenUnie
Op instigatie van de PvdA heeft de gemeenteraad uitgesproken dat de filialen van de bibliotheek, in de Schelfhorst en de Ossenkoppelerhoek, open moeten blijven. Dit betekent dat de aangekondigde bezuiniging op de bibliotheek voor 2007 van de baan is, want directeur Krol liet eerder weten dat die bezuiniging alleen haalbaar is door beide filialen in de grendels te gooien.
Het initiatief van de PvdA mag opmerkelijk worden genoemd, want onlangs werd een motie met exact dezelfde strekking, afkomstig van de ChristenUnie, door de sociaaldemocraten weggehoond.
Bij die gelegenheid zei PvdA-raadslid Elbertse tegen voorman Veenstra van de ChristenUnie dat hij van deze partij meer
consistentie had verwacht, want de zaak zou in december bij de vaststelling van de begroting 2007 aan de orde komen. Kennelijk heeft de PvdA nu ingezien dat dit te laat zou zijn, zoals enkele weken geleden de ChristenUnie al te berde bracht.

Reacties op 'PvdA alsnog achter de ChristenUnie'