26 februari bezoek professor Maarten Verkerk aan ChristenUnie Almelo

maarten_verkerk.jpgdinsdag 22 februari 2022 18:37

Tijdens de campagneperiode gaan diverse bekende CU-ers on tour door Nederland. Op zaterdag 26 februari brengt Professor Maarten Verkerk een bezoek aan Almelo. In het licht van het campagnethema Samen Recht Doen zal Verkerk in gesprek gaan met Rienke Vedders, pastor bij Eugeria, Andre Rupert, diaconaal assistent van de Elisa Parochie, Danielle Geleijns van woongemeenschap De Wonne en Niels de Ruiter, kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen. Thema’s die aan de orde komen zijn onder meer armoedebestrijding, participatie, de netwerk-economie en de betekenis van de kerk als gemeenschap voor de samenleving.

Maarten Verkerk (1953) is sinds 11 juni 2019 lid van ChristenUnie-fractie in de Eerste Kamer. Hij is bijzonder hoogleraar christelijke wijsbegeerte aan de Technische Universiteit Eindhoven en de Universiteit Maastricht. Verkerk maakte deel uit van de Commissie-Schnabel die adviseerde over voltooid leven. Hij houdt zich als Eerste Kamerlid bezig met binnenlandse zaken, volksgezondheid, welzijn en sport en infrastructuur, waterstaat en ruimtelijke ordening. Hij is voorzitter van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Reacties op '26 februari bezoek professor Maarten Verkerk aan ChristenUnie Almelo'