Initiatiefvoorstel ChristenUnie wil vestigingen bibliotheek open houden

bieb_kopvrijdag 23 mei 2008 19:23

Al een aantal jaren wordt in voorjaarsnota en begroting gesproken over de bibliotheek. De bezuinigingen zijn grotendeels teruggedraaid. Maar verder worden er geen keuzes gemaakt. Daarom heeft de raad aan het college gevraagd om een visie op de bibliotheek op te stellen. Toegezegd is dat de raad er in februari 2008 over zou discussiëren. Plotseling werd echter besloten om de discussie te verschuiven naar de behandeling van de voorjaarsnota 2008. Maar in de voorjaarsnota komt de bibliotheek niet meer aan de orde. Dat maakt het onmogelijk om op basis van de voorjaarsnota over de bibliotheek te spreken.

De ChristenUnie fractie wil dat de raad nu eindelijk op korte termijn een besluit neemt om de drie vestigingen open te houden met een goed niveau van dienstverlening. Daarom heeft de ChristenUnie fractie deze week een initiatiefvoorstel ingediend. Dit voorstel komt in de raad van 27 mei aan de orde.

Initiatief raadsvoorstel bibliotheek148,9 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Initiatiefvoorstel ChristenUnie wil vestigingen bibliotheek open houden'