Bibliotheek moet weer naar de top

bieb_kopdonderdag 01 november 2007 16:00

ALMELO - Gezamenlijke ambitie van bibliotheekbestuur en college van B en W.

Bibliotheek Almelo moet weer in de top van de Nederlandse bibliotheken terecht komen. Deze ambitie hebben bibliotheekbestuur en college van B en W uitgesproken in een gezamenlijke toekomstvisie op het bibliotheekbeleid in de periode 2007-2012. Eerste stap die volgens wethouder B. Kuiper (Cultuur) moet worden gezet, is het behalen van het landelijke kwaliteitscertificaat, eind 2008. Als gevolg van gemeentelijke bezuinigingen kan Bibliotheek Almelo, die ooit internationaal hoog stond aangeschreven, nu niet aan de minimumeisen voldoen. In de komende jaren zal de aandacht, zo blijkt uit de toekomstvisie, vooral moeten gaan naar zaken als automatisering, herstel van de ontmoetingsfunctie, uitbreiding van de collectie, scholing en informatie en - in samenspraak met de lokale omroep - ontsluiting van nieuwe internettoepassingen voor een breed publiek. Kuiper erkent dat de bibliotheek de ambitie niet geheel kan waarmaken met de nu beschikbare budgetten, maar meent wel dat de negatieve spiraal van de afgelopen jaren kan worden doorbroken.

bron: Tubantia, 1 november 2007 (editie Almelo)

Reacties op 'Bibliotheek moet weer naar de top'