Samen recht doen

2021 groepsfoto.jpgmaandag 20 december 2021 10:25

Het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie Almelo voor de periode 2022 - 2026 is beschikbaar. Een team van mensen heeft het programma met als motto 'samen recht doen' uitgewerkt en de ledenvergadering heeft haar akkoord gegeven.

De verkiezingen in maart 2022 gaan over mensen. Over jou en over mij. Over onze ouders, onze kinderen, onze buren, de leerkracht op de school, onze werkgever en onze werknemers. Ze gaan over ons en de manier van samenleven in Almelo. Samenleven in ons eigen Almelo, een bloeiende industriestad die met 40.000 banen regionaal voor werk zorgt. Ons Almelo, de centrumgemeente voor Noordwest Twente waarin de binnenstad zichtbaar is aangepakt en het water terug in de stad wordt gebracht. Ons Almelo, ooit door een regentesk verleden op de rand van een faillissement gebracht; maar nu dankzij betrouwbaar bestuur -waaraan wij als ChristenUnie mochten bijdragen- financieel weer gezond en investerend in goed onderwijs, duurzame energievoorziening, maatschappelijke
ondersteuning en zelfs een nieuw zwembad.

Voor dit Almelo zullen wij ons met hart en ziel inzetten. Ons inzetten voor een samenleving waarin we omzien naar elkaar, voor een rechtvaardiger verdeling van welvaart en inkomens, voor betaalbare woningen, voor betere zorg voor de schepping, voor een humaner vluchtelingenbeleid, voor bestrijding van ondermijning, voor meer veiligheid, dichtbij en verder weg. We willen verder bouwen aan een nieuwe, open bestuurscultuur en bovenal een dienstbare overheid.

Verkiezingsprogramma CU GR2022.pdf1,8 MBapplication/pdfdownload
Verkiezingen