Elise Klaasen lijsttrekker ChristenUnie Almelo

2021 top kieslijst.jpgvrijdag 19 november 2021 16:22

Op donderdag 18 november 2021 heeft de ChristenUnie Almelo tijdens haar jaarlijkse ledenvergadering de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022 vastgesteld.

Met het verkiezingsprogramma wil de ChristenUnie Almelo lokaal handen en voeten geven aan het thema Samen Recht Doen. Onder meer door in te zetten op preventie van armoede en uitbuiting, sociale inclusie en duurzaamheid. Binnenkort leest u het programma op deze website.

De kandidatenlijst, samengesteld door een selectiecommissie, kent een brede en enthousiaste vertegenwoordiging uit de achterban. Voor het eerst in de geschiedenis van de ChristenUnie Almelo wordt de lijst aangevoerd door een vrouw. De nieuwe lijsttrekker is Elise Klaasen. Bij de vorige verkiezingen stond zij op plek 4. In de afgelopen jaren heeft zij zich actief ingezet voor de partij en diverse cursussen binnen de ChristenUnie gevolgd. Ze wil zich met steun van het thuisfront volop inzetten voor de ChristenUnie in Almelo en bouwen aan het team. In het dagelijks leven is Elise docent en sectieleider muziek op de evangelische middelbare school De Passie in Wierden. Ze is getrouwd en heeft twee zoons.

Wouter Teeuw, nummer 2 op de lijst, is de afgelopen acht jaar lijsttrekker geweest. Hij geeft graag het stokje over aan Elise, maar wil zich met zijn ervaring ook de komende jaren blijven inzetten.

Nummer 3 is ook een bekende. Jeanet Buikema uit Bornerbroek heeft de afgelopen vier jaar al veel ervaring opgedaan als gemeenteraadslid en wil haar ervaring ook de komende periode verbinden aan de lokale politiek.

Nieuw op de lijst, op positie 4, is Rita Tomas. Rita is van Armeense afkomst en werkt in de zorg. In de afgelopen periode heeft ze regelmatig gesprekken gevoerd met diverse bestuursleden. Ze maakt graag tijd vrij om zich de komende jaren extra te kunnen inspannen voor de ChristenUnie.

Kandidaat nummer 5, Reijer Copier, is de afgelopen acht jaar als raadsvolger zeer intensief betrokken geweest bij de Almelose gemeentepolitiek. Ook binnen de denktank verzet hij het nodige werk. Hij is bereid de komende periode als vraagbaak en geheugen voor met name de nieuwe fractieleden te dienen.

We wensen alle kandidaten Gods zegen toe in de campagne.

Bekijk hier de volledige lijst.

Kandidatenlijst voor de Gemeenteraadsverkiezingen 2022

ChristenUnie Almelo