Huisartsen en verloskundigen mogen eindelijk gratis parkeren in de binnenstad

ouderenzorg 624x270dinsdag 12 mei 2020 21:14

Huisartsen en verloskundigen in Almelo krijgen een ontheffing om te parkeren op plekken in het centrum waar dat normaal niet mag. Voorwaarde is wel dat ze in functie zijn. Met hulp van coalitiepartner LAS is hiermee een expliciet punt uit ons verkiezingsprogramma gerealiseerd

Parkeren voor huisarts en verloskundigen in de binnenstad is om twee redenen een probleem. Bij spoed hebben ze geen tijd om eerst een parkeerplaats te zoek; bij niet-spoed kunnen ze op elk moment worden opgepiept en ze moeten dan binnen 15 minuten elders zijn. Duidelijk dat het dan vervelend is eerst naar de parkeergarage te moeten lopen en/of in de rij te staan voor een uitrijkaart. Los hiervan neemt de druk op huisartsen toe, mede door het tekort aan huisarts in Almelo. Jan Hammink van Lokaal Almelo Samen kaartte dit aan maar het college was terughoudend. In het verleden waren er meer dan 900 parkeervergunningen voor de binnenstad en dit aantal is juist bewust teruggebracht. Hierop 'dreigden' LAS en ChristenUnie met een motie om de raad aan de wethoduer opdracht te geven het toch te regelen. Voor het zover kwam zegde te wethouder een oplossing toe in antwoord op mondelinge vragen van raadslid Jan Hammink.

Zorg, Welzijn & Sport

Reacties op 'Huisartsen en verloskundigen mogen eindelijk gratis parkeren in de binnenstad'