ChristenUnie in het college: Arie Slob ziet het wel zitten

ArieSlobwoensdag 24 februari 2010 20:55

ALMELO - De ChristenUnie in het nieuwe Almelose college van B en W. Arie Slob, voorzitter van de ChristenUniefractie in de Tweede Kamer, ziet het wel zitten.

Tubantia, woensdag 24 februari 2010

Waar lokaal lijsttrekker en huidig raadslid voor de ChristenUnie, Jan Veenstra, gisteravond bij de partijbijeenkomst in De Trefhoek, nog een tikje voorzichtig reageerde op de vraag of hij in is voor collegeverantwoordelijkheid, was het landelijke kopstuk van de partij minder bescheiden. "De ChristenUnie hoeft geen last te hebben van het Calimerocomplex en niet bang te zijn vermalen te worden tussen de grote partijen." Dat is, aldus Slob, landelijk niet gebeurd met de CU in het net tot demissionair verworden kabinet, het is bijvoorbeeld ook in Utrecht niet gebeurd, waar de CU als 'splinter' in de raad een volwaardige collegepartner is. "De ChristenUnie bedrijft vanuit een duidelijke overtuiging politiek, we zorgen voor stabiliteit in een wereld waar de waan van de dag vaak heerst." Van Veenstra's opmerking dat collegedeelname D66 vier jaar geleden niet zo goed bekwam, was Slob niet onder de indruk. " De ChristenUnie is D66 niet..."

Na zijn afscheid op weg naar de auto, refereerde Slob nog even aan het feit dat wethouder Mieke Kuik, lijsttrekker van de PvdA, ook in de zaal zat. "Dat zou wel eens een teken aan de wand kunnen zijn. Even kijken hoe stevig Jan in het zadel zit. De ChristenUnie in het college: waarom niet?"

In de media

Reacties op 'ChristenUnie in het college: Arie Slob ziet het wel zitten'