Welkom bij de ChristenUnie Almelo

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Algemene beschouwingen Perspectiefnota 2017

nieuwestadhuisdonderdag 29 juni 2017 14:01 Op 29 juni heeft de Gemeenteraad de hele dag vergaderd over de zogenaamde Perspectiefnota. Veel fracties zien weinig perspectief nu het financieel niet meezit. De fractie van de ChristenUnie steekt echter constructief en positief in: er gebeurt ook veel goeds in de stad. lees verder

Water in de binnenstad

IMG_20170318_104908vrijdag 17 maart 2017 19:00 Op 20 december stemden de ChristenUnie en Almelo Centraal als enige fracties tegen een onderzoek naar het verbreden van de nieuw aan te leggen havenkom in de binnenstad. Is de ChristenUnie dan geen voorstander van water in de stad? En van een mooie, rechte zichtlijn van en naar het nieuwe centrumplein? lees verder

Hoe verder met uitvoerende taken openbare ruimte?

Herfst Almelowoensdag 01 maart 2017 14:46 Het college wil de uitvoerende taken openbare ruimte onderbrengen bij Twente Milieu. De raad heeft bezwaren en daardoor dreigt een patstelling. Democraten.nu, LAS, VVD, CDA en ChristenUnie stellen voor dat nog een tweede variant wordt uitgewerkt. Het college omarmt dit. lees verder

Welstand met ambitie, of business as usual?

20170214-welstandsnota-7donderdag 16 februari 2017 21:36 Op de avond van Valentijnsdag stond de schoonheid van Almelo op de agenda van de gemeenteraad. In bestuurlijk jargon heet dat "welstand". Hier de bijdrage van ChristenUnie-raadslid Michiel van Heek, inclusief plaatjes*. lees verder

ChristenUnie zet bij Agenda van Twente in op de onderkant van arbeidsmarkt

werkeloosheiddonderdag 16 februari 2017 09:08 Op 8 februari jl. hebben de gezamenlijke fracties in de vergadering van ChristenUnie Twente gesproken over de Agenda van Twente. De huidige lijn van de Agenda is nu vooral gericht op techniek, talenten en het behouden van kapitaal voor de regio. De ChristenUnie volgt deze lijn maar wil ook meer aandacht voor de banen aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Ieder mens telt en aan iedere burger moet perspectief op werk worden geboden. lees verder
Werkgelegenheid