Welkom bij de ChristenUnie Almelo

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Oplossing voor Bibliotheek en Stadsmuseum

bibliotheekwoensdag 28 oktober 2020 07:34 De gemoederen liepen hoog op waar het gaat om de bezuinigingen op cultuur. De coalitiepartners komen nu met een voorstel dat de storm tot bedaren moet brengen. De fractie van de ChristenUnie is zeer verheugd hierover. lees verder

Hornbach in Almelo?

hornbach.jpgdinsdag 20 oktober 2020 22:00 Bij een stad van het 'kaliber' Almelo hoort een faciliteit zoals 'een Hornbach'. Dat is een van de redenen dat de fractie voor het Bestemmingsplan Rhijnbeek heeft gestemd. Zie de bijdrage van Jeanet Buikema. lees verder

Motie openhouden AMV-opvang Huize Alexandra

huize_alexandra.jpgmaandag 28 september 2020 10:17 Het college wil stoppen met de opvang van Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen (AMV-ers) in Huize Alexandra. Andere argumenten dan 'vrijheid van handelen rond het pand' (maar er is geen enkel zicht op een ontwikkelplan) of 'we willen geen AMV meer, een ander is aan de beurt' (maar waarom dan?) lijken er niet te zijn. Het belang van de stad roept om een ander standpunt. Via een motie hopen we het college op andere gedachten te brengen. lees verder

Mondelinge vragen Openbaar vervoer wijk Aalderinkshoek

buurtbus.jpgmaandag 28 september 2020 09:53 In de wijk Aaldrinkshoek is een grote concentratie senioren aanwezig. Tegelijkertijd is er, omdat een reguliere lijnbus is omgezet naar een buurtbus die vanwege COVID-19 niet rijdt, een zeer gebrekkige situatie van het openbaar vervoer in deze wijk. Reden voor het stellen van vragen. lees verder

Almelo van het gas af?

Gaspomp Groningendinsdag 01 september 2020 23:58 De raad heeft in meerderheid een 'Warmtevisie' aangenomen. Deze geeft richting aan hoe Almelo toewerkt naar een aardgasvrije gebouwde omgeving, te beginnen met plannen in de wijken Aalderinkshoek en Windmolenbroek en het bedrijventerrein Bornsestraat. Lees de bijdrage van Jeanet Buikema namens de fractie. lees verder