Welkom bij de ChristenUnie Almelo

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Weggestemde ChristenUnie motie na vier jaar omarmd door college

voetbal_kopdinsdag 28 september 2021 18:51 November 2017 maakte de ChristenUnie zich sterk voor 'Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG)'. Overbodig zei de wethouder. Zonde van de tijd zelfs. De raad stemde vervolgens tegen onze motie. Per raadsbrief van 22 september 2021 laat het college weten alsnog om te zijn. lees verder

Algemene beschouwingen bij Perspectiefnota 2021

2018-wouter-jeanet-installatiedonderdag 01 juli 2021 20:48 Op 29 juni en 1 juli is de zogenaamde perspectiefnota behandeld in de raad. Hierin worden de hoofdlijnen uitgezet voor komende tijd. In november wordt dit dan vertaald in een begroting. Het beeld is dat het goed gaat met de stad. Dit komt vooral om dat de basis (ons huishoudboekje) weer op orde is. De ChristenUnie heeft daar een belangrijke rol in gespeeld. In de coalitie zijn we de kleinste, maar niet onbelangrijk! Lees onze bijdrage. lees verder

Opvolger Soweco

soweco168dinsdag 22 juni 2021 21:21 Eerder is besloten tot liquidatie van Soweco en de oprichting van een Nieuwe Uitvoerings Organisatie (NUO) voor de participatiewet/sociale werkvoorziening. Nu blijkt Twenterand ineens geen medeoprichter van de NUO. Wat nu? lees verder

Regionale Energie Strategie

Zonnepanelen installatie.jpgdinsdag 22 juni 2021 20:43 In de raadsvergadering van 22 juni is de Regionale Energie Strategie Twente 1.0 aan de orde geweest. De fractie van de ChristenUnie kan instemmen met dit koersdocument. lees verder

Nieuwbouw sportpark

zwemmer.jpgwoensdag 26 mei 2021 21:00 Almelo krijgt een nieuw zwembad! Dit heugelijke feit is door de raad besloten door het benodigde geld beschikbaar te stellen. Feitelijk is het nog een bezuinigingsmaatregel ook, omdat het nieuwe bad minder energie verbruikt. Het college kan nu aan de slag met de realisatie. lees verder