Welkom bij de ChristenUnie Almelo

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Potjescultuur rond cultuurpotjes

stadhuis_gespiegeldmaandag 14 februari 2022 14:09 Op het gebied van erfgoed en cultuur zijn gedurende de huidige bestuursperiode een aantal ‘potjes’ bestemd. Moties van de fractie van de ChristenUnie lagen hier in meerdere gevallen aan ten grondslag. Onze fractie heeft vragen wat er met het geld is gebeurd. lees verder

Raad wil integriteitsonderzoek Twence

c-s-lewis-quote-integrity.jpgdinsdag 21 december 2021 21:56 Op initiatief van de ChristenUnie heeft de Raad met ruime meerderheid het college verzocht om bij Twence aan te dringen op een integriteitsonderzoek. Er lijkt heel wat aan de hand. lees verder

Weggestemde ChristenUnie motie na vier jaar omarmd door college

voetbal_kopdinsdag 28 september 2021 18:51 November 2017 maakte de ChristenUnie zich sterk voor 'Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG)'. Overbodig zei de wethouder. Zonde van de tijd zelfs. De raad stemde vervolgens tegen onze motie. Per raadsbrief van 22 september 2021 laat het college weten alsnog om te zijn. lees verder

Algemene beschouwingen bij Perspectiefnota 2021

2018-wouter-jeanet-installatiedonderdag 01 juli 2021 20:48 Op 29 juni en 1 juli is de zogenaamde perspectiefnota behandeld in de raad. Hierin worden de hoofdlijnen uitgezet voor komende tijd. In november wordt dit dan vertaald in een begroting. Het beeld is dat het goed gaat met de stad. Dit komt vooral om dat de basis (ons huishoudboekje) weer op orde is. De ChristenUnie heeft daar een belangrijke rol in gespeeld. In de coalitie zijn we de kleinste, maar niet onbelangrijk! Lees onze bijdrage. lees verder

Opvolger Soweco

soweco168dinsdag 22 juni 2021 21:21 Eerder is besloten tot liquidatie van Soweco en de oprichting van een Nieuwe Uitvoerings Organisatie (NUO) voor de participatiewet/sociale werkvoorziening. Nu blijkt Twenterand ineens geen medeoprichter van de NUO. Wat nu? lees verder