Vragen aan het college

radiatorfolie.jpgwoensdag 13 december 2023 08:38

De FIXbrigade doet in Almelo veel goed werk. Hoe staat het ermee?

De gemeente Almelo heeft als eerste gemeente in Overijssel begin dit jaar een project gestart om bewoners van (sociale) huurwoningen te helpen bij het verlagen van hun energierekening. Dit heeft geleid tot de oprichting van FIXbrigade Almelo. De coördinatie van de FIXbrigade wordt gedaan door Avedan.
In de Denktankbijeenkomst van november hebben we een aantal mensen van de FIXbrigade op bezoek gehad. Zij vertelden ons over het werk dat zij doen.
Naar aanleiding van dit bezoek heeft de fractie de volgende vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders:

Wij hebben als ChristenUnie de FIXbrigade op bezoek gehad. De FIXbrigade doet goed werk, echter kwamen er wel wat verontrustende verhalen naar boven over wat er gebeurt achter de voordeuren omtrent verduurzaming. Er zijn veel sociale huurwoningen in Almelo die sterk verouderd zijn. Zo blijkt enkel glas nog heel gebruikelijk te zijn.

Daarom de volgende vragen:

- Hoe ver staat het met de verduurzaming van huurwoningen van woningcorporaties en gaan zij hun doelen halen ten aanzien van de verduurzamingsopgave?

- De FIXbrigade is voor een beperkt aantal inwoners en verricht mooi werk maar biedt geen structurele oplossing voor bewoners van huurhuizen. Hoe kijkt de wethouder hier naar en is hij hierover in gesprek met woningcorporaties?

Reacties op 'Vragen aan het college'