Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Fractienieuwsbrief zomer 2016

Zomer in Almelo

Beste ##firstname## ##insertion## ##lastname##,

In Almelo is altijd wat te doen. Als ChristenUnie-fractie genieten we ervan om deel te zijn van een dynamische stad. Een stad waar we opnieuw verschil mochten maken. Niet alleen door steun te krijgen voor een aantal belangrijke politieke voorstellen, maar ook door het agenderen van onderwerpen die anders niet besproken zouden worden, of die zelfs weerstand oproepen. Lees het in onze halfjaarlijkse nieuwsbrief. Wij gaan op vakantie en we wensen ook u een prachtige zomer toe!

Met vriendelijke groet,

Wouter Teeuw, Michiel van Heek (raadsleden)
Reijer Copier, Meindert Dijkstra (fractieondersteuning)

Steun voor ChristenUnie-voorstellen

We kijken dankbaar terug op de politieke wapenfeiten van het afgelopen halfjaar. We hebben de gemeenteraad kunnen overtuigen van verschillende zaken die ons na aan het hart liggen: duurzame energie, emancipatie van gehandicapten, deugdelijke financiën en behoud van historische gebouwen.

Motie zonnepanelen aangenomen
Motie voor in kaartbrengen knelpunten gehandicapten
Transparante financiering Agenda van Twente (amendement)
Steun bescherming gebouwd erfgoed (motie)

Perspectiefnota 2016

De eerste helft van deze raadsperiode (2014-2018) ligt alweer achter ons. De Perspectiefnota 2016 was daarom een goed moment om onze speerpunten te evalueren: een dienstbaar en integer bestuur, noaberschap, duurzaamheid en ruimte om te geloven.

Bijdrage Perspectiefnota 2016

Ruimte om te geloven

Een bestemmingsplan en godsdienst- vrijheid: wat hebben die twee met elkaar te maken? Volgens liberale partijen niets. Maar de ChristenUnie is een partij die breder kijkt, en niet bang is om levensbeschouwelijke aspecten aan te roeren.

Voorzitter verbiedt verder te spreken over Turkse christenen

Gert-Jan Segers in Almelo

Op 19 juni bracht ChristenUnie-voorman Segers een bezoek aan Almelo.

Foto's op Facebook ChristenUnie Almelo
Foto's op Facebook Armeens Apostolische Kerk

Centrumplannen

Om Almelo weer een gezellig centrum te geven heeft de gemeente spijkers met koppen geslagen de afgelopen tijd. De ChristenUnie was daar nauwgezet bij betrokken. Maar ook kritisch. Met name over de afhankelijkheid van (grootschalige) projectontwikkelaars en de keuze voor "eigentijdse" architectuur.

Hoge prijs voor lostrekken binnenstad
Contract binnenstadsplan niet meer van deze tijd
Herbestemming stadhuis versus plan Haven-Zuid
Wie wat bewaart, die heeft wat

Wel of niet een regenboogzebrapad?

Voor de volksgezondheid en tegen drugs

Een nieuwe bestuurscultuur

Alex Langius is nu een half jaar wethouder van financiën en heeft in die verantwoordelijkheid de Perspectiefnota naar tevredenheid van coalitie en oppositie tot een raadsbesluit gebracht.

Voor onze fractie is het nieuw om in de coalitie te zitten. Het gaat goed, we streven naar een nieuwe bestuurscultuur en merken dat de oppositie daar positief over is.

Almelose wethouder waarschuwt: stad niet kapot bezuinigen (Tubantia)

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op Facebookfooter-rechts