Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

December 2020

Beste ##firstname## ##lastname##,

Het jaar 2020 zullen we niet snel vergeten. Covid-19 zette alles op zijn kop gezet. We zitten in de tweede golf en komen er maar niet vanaf. Tegelijkertijd is er hoop dat het met een vaccin allemaal goed komt. Zo mogen we ook hoopvol uitzien naar de wederkomst van Christus en het kerstfeest vieren. In deze halfjaarlijkse nieuwsbrief kijken we nog even terug op het afgelopen halfjaar. We wensen u een gezegende kerst en een hoopvol 2021 toe!

Met vriendelijke groet,

Wouter Teeuw, Jeanet Buikema (raadsleden)
Reijer Copier (raadsvolger)

Algemene beschouwingen bij de begroting 2021

In november vergadert de raad over de begroting van 2021. Dit jaar ging het ook over de Bibliotheek en het Stadsmuseum. Binnen de coalitie hebben wij ons hier sterk voor gemaakt. Lees verder hoe wij hier instaan en lees ook het na die tijd gehouden interview met Wouter Teeuw in Tubantia.

Nieuw huisvestingsplan Almeloos onderwijs

Alex Langius heeft naast financiën ook onderwijs in portefeuille. Met een nieuw huisvestingsplan wordt:

• Een VMBO campus realiseerd;
  • Komt speciaal onderwijs in nieuwbouw;
  • En wordt een grote stap gezet voor de integrale kindcentra bij basisscholen.

Mede dankzij de inzet van onze fractie blijft ook De Zegge in de Haghoek gevestigd.

Waardig ouder worden 2.0

Landelijk is een manifest waardig ouder worden getekend, en dat hebben we ook lokaal met meerdere maatschappelijke organisaties gedaan. Komende tijd gaan we hiermee aan de slag!

De ChristenUnie als beweging: Eerste webinar van start

De ChristenUnie Almelo gaat (naast de politiek in de raad) ook evenementen voor de achterban organiseren. Op 23 november was de aftrap met een succesvolle bijeenkomst over hoe je als jong gezin in deze coronatijd alle ballen in de lucht houdt. We deden dit samen met Avedan en De Ontmoeting. Vanwege corona werd het digitaal. Heeft u het gemist? Op onze website kunt u dit webinar integraal alsnog bekijken. Zeer aanbevolen!

Hornbach in Almelo?

Bij een stad van het 'kaliber' Almelo hoort een faciliteit zoals 'een Hornbach'. Dat is een van de redenen dat de fractie voor het Bestemmingsplan Rhijnbeek heeft gestemd. Zie de bijdrage van Jeanet Buikema.

Einde opvang minderjarige asielzoekers in Almelo

Dit college bestuurt krachtig en daar zijn wij blij mee en dat heeft de stad ook nodig. Toch moet je het niet altijd van je coalitiepartners hebben... Asielzoekers krijgen geen voorrang meer bij huisvesting (lees onze reactie hier) en de AMV opvang in Huize Alexandra wordt gestopt. De kiezersgunst wint het van de barmhartigheid en het belang van de stad.

Almelo van het gas af?

De raad heeft een 'Warmtevisie' aangenomen. Deze geeft richting aan hoe Almelo toewerkt naar een aardgasvrije gebouwde omgeving, te beginnen met plannen in de wijken Aalderinkshoek en Windmolenbroek en het bedrijventerrein Bornsestraat. Aandacht is nodig voor de betaalbaarheid.

Bus in de Aaldrinkshoek?

Keolis heeft een acceptabele oplossing gevonden voor het Openbaar Vervoer in de wijk Aalderinkshoek. De fractie van de ChristenUnie is hier al lange tijd bij betrokken.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op Facebookfooter-rechts