Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Fractienieuwsbrief zomer 2019

Fijne vakantie toegewenst!

Beste ##firstname## ##lastname##,

De nieuwe raad heeft er al weer meer dan een jaar opzitten. Het was niet altijd een makkelijk jaar. Met name de tekorten in de (jeugd)zorg maken het voor het college -en daarmee voor onze wethouder- niet makkelijk. Maar er zijn ook lichtpuntjes. Het vertrouwen in de stad die zichtbaar opkrabbelt neemt toe. Lees in onze halfjaarlijkse nieuwsbrief waar wij ons sterk voor hebben gemaakt afgelopen halfjaar. We wensen u een prachtige zomer toe!

Met vriendelijke groet,

Wouter Teeuw, Jeanet Buikema (raadsleden)
Reijer Copier (fractieondersteuning)

Perspectiefnota 2019

Op 27 juni heeft de raad een hele dag uitgetrokken om te vergaderen over de zogenaamde 'Perspectiefnota'. Hierin wordt de koers uitgezet die in november moet leiden tot een sluitende begroting voor 2020. Lees onze visie op Soweco, groenbedrijf, bijstand, mantelzorg, asiel en mensenhandel.

Fietssnelweg F35

Dankzij een motie van de ChristenUnie wordt eindelijk vaart gemaakt met de aanleg van de F35.

Almelo ontwikkelt kerkenvisie

Hoe voorkom je dat leegstaande kerken niet worden gesloopt? De overheid kan hierin faciliteren richting eigenaren en gebruikers. Op verzoek van de ChristenUnie (via een unaniem aangenomen motie) gaat Almelo een kerkenvisie ontwikkelen.

Wijziging individuele inkomenstoeslag en individuele studietoeslag

Raadszaal in Almelo verandert tijdens verhit debat in kleuterklas, zo kopte Tubantia. Het betrof een debat over de individuele inkomenstoeslag. Waar ging het om, wat vindt de ChristenUnie Almelo, en waarom liepen de emoties op?

Woongebied Indië

Almelo kent een rijke textielhistorie. Op het terrein waar vroeger deze industrie levendig was ontstaat nu een mooie wijk, het Indiëterrein. Uitgangspunt bij het bestemmingsplan was dat bepaalde stukken van deze historie behouden zouden blijven in de nieuwe bebouwing. De ChristenUnie fractie constateert dat gevels die in het bestemmingsplan expliciet genoemd staan om behouden te blijven toch zijn gesloopt en heeft stelt hier vragen over.

Bomenkap Nijrees

Recent zijn er op grote schaal bomen gekapt in het Nijreesbos. Dit verbaast onze fractie vanwege het tijdstip. Houtkap is volgens internationale verdragen verboden tot 15 juli in verband met broedsels. En die zitten er zeker. Wij zijn benieuwd naar de reden en stellen daarom vragen aan het college.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op Facebookfooter-rechts