Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

September 2017

Beste ##firstname## ##insertion## ##lastname##,

In de eerste week na het zomerreces willen we als raadsfractie van de ChristenUnie weer een overzicht geven van de onderwerpen die ons het afgelopen halfjaar hebben beziggehouden.

Vanaf deze week is elke dinsdagavond weer een raadsvergadering of politiek beraad. Kom gerust eens langs en spreek ons aan. De toegang is vrij, gewoon de trap op naar de eerste verdieping. We waarderen dat.

Ook gaan we binnenkort weer van start met onze denktank. Lijkt het je leuk om mee te denken over politieke onderwerpen, vanuit christelijk-sociaal perspectief? Neem dan contact met ons op - stuur een reply op deze email.

Graag tot ziens!

Wouter Teeuw, Michiel van Heek, Reijer Copier en Meindert Dijkstra

Wel of geen (toekomst)perspectief

Raadsvergaderingen over de gemeentebegroting duren altijd de hele dag. Dit zijn zware vergaderingen voor alle raadsleden, maar vooral voor fractievoorzitters, omdat zij op alle dossiers dan het woord voeren. Onze fractievoorzitter Wouter Teeuw: "Het zit financieel niet mee, maar er gebeurt ook veel goeds in de stad."

Algemene beschouwingen Perspectiefnota 2017

Stedelijk erfgoed

De ChristenUnie was de drijvende kracht achter een manifest voor het stedelijk erfgoed. Over een ideaal en de (soms weerbarstige) praktijk...

Manifest voor stedelijk erfgoed

Alternatief plan voor panden Parallelweg

Almelo eerste in Twente met een klushuizen-project?

Parallelweg gesloopt

Raad bezoekt Almelose kerken en Ledeboer&Co

Raadsleden leggen heel wat werkbezoeken af. Zo blijven ze op de hoogte wat er leeft in de stad. Wouter Teeuw organiseerde voor zijn collega-raadsleden een bezoek aan de Almelose kerken. En Michiel van Heek organiseerde een bezoek aan Ledeboer&Co.

Werkbezoek Almelose kerken (op Facebook)

Geslaagd bezoek aan Ledeboer&Co

Op weg naar fietsvriendelijke stad

De ChristenUnie wil dat Almelo een stad is waar je goed kunt fietsen. Helaas is de weg naar een fietsvriendelijke stad niet altijd zonder hobbels.

Plan voor fiets helaas verworpen

Nieuw fietspad langs de Plesmanweg

Cannabis: medicijn en/of genotmiddel

De vraag om cannabis te legaliseren (reguleren) speelt ook in Almelo. In een politiek beraad gingen voorstanders van cannabis in gesprek met gemeenteraadsleden.

Cannabis: medicijn en/of genotmiddel

Agenda voor iedereen

De Agenda voor Twente is vooral gericht op techniek, talenten en het behouden van kapitaal voor de regio. De ChristenUnie volgt deze lijn, maar wil ook meer aandacht voor banen aan de onderkant van de arbeidsmarkt.

ChristenUnie zet bij Agenda van Twente in op de onderkant van arbeidsmarkt

Sociaal groenbeheer

Wat is de meeste effectieve en efficiënte manier om beheer van de openbare ruimte te organiseren? Voor de ChristenUnie is daarbij ook van belang: hoe kunnen arbeidsbeperkte mensen betrokken worden?

Sourcing-lobby kaapt Soweco-motie

Hoe verder met uitvoerende taken openbare ruimte?

Mooie resultaten fysiek domein

Op een aantal fysieke dossiers heeft de ChristenUnie buitengewoon mooie resultaten helpen neerzetten: herontwikkeling oude stadhuis, vernieuwing welstandsnota, en invoering Omgevingswet.

Goede afronding twee fysieke dossiers

Welstand met ambitie, of business as usual?

Almelo pakt de Omgevingswet aan

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief