Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Fractienieuwsbrief Kerst 2016

Licht in Almelo

Het einde van 2016 staat voor de deur. Een jaar waarin we, samen met Alex Langius in het college, vorm hebben gegeven aan christelijke politiek in Almelo. In deze nieuwsbrief een selectie van de onderwerpen waar de ChristenUnie zich de afgelopen maanden voor heeft ingezet: het op orde brengen van de gemeentefinanciën, meer kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, goed functionerende wijkcentra, en een veilige, aangename leefomgeving.

2016 was ook het jaar waarin overheidsparticipatie meer gestalte kreeg. Het zijn steeds meer de burgers zèlf die sturing en richting geven aan de samenleving. Als christenen hebben we hier al veel langer ervaring mee. Vanavond organiseren de kerken van Almelo alweer voor het zesde jaar de Lichtjestocht in het Beeklustpark, een evenement waar zo'n 100 vrijwillgers aan meewerken.

Gezegende Kerstdagen en een gelukkig 2017!

Wouter Teeuw, Michiel van Heek, Reijer Copier en Meindert Dijkstra

Op orde brengen van de financiën

Op 3 november werd de gemeentebegroting voor 2017 behandeld. Begrotingsbehandelingen brengen nogal eens politieke spanningen met zich mee. Het was de eerste begroting die Alex Langius als wethouder financiën verdedigde. Vele fracties uitten zich lovend richting de wethouder, die op zijn beurt de raad complimenteerde.

Veel waardering voor Langius

Kansen voor mensen met een arbeidsbeperking

De ChristenUnie Almelo pleit voor een sterkere positie van Soweco bij het buiten de deur zetten van het groenbedrijf. Daartoe is op 20 december een motie behandeld.

Groenbedrijf en Soweco

Goed functionerende wijkcentra

Er is veel commotie rond de wijkcentra. Wil de wethouder de wijkcentra sluiten? Wat is er aan de hand en wat vindt de ChristenUnie ervan?

Wijkcentra sluiten?

"Like" ons op Facebook

Wist u dat wij ook een heel actieve Facebook-pagina hebben? We plaatsen daar regelmatig nieuws en foto's.

Een veilige, prettige leefomgeving

De ChristenUnie-fractie is heel actief betrokken bij de leefomgeving. Zo nam de ChristenUnie bij de begrotingsbehandeling het initiatief tot een motie over de nieuwe Omgevingswet. En kende u de hoorcommissie bestemmingsplannen al?

Onvrede over verkeer in Bornerbroek

Ga met ons mee naar Den Haag

Op zaterdag 21 januari willen wij als ChristenUnie Almelo een bezoek brengen aan de Tweede Kamerfractie van de ChristenUnie. Interesse? Stuur dan een "reply" op deze email.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op Facebookfooter-rechts