Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Fractienieuwsbrief zomer 2018

Fijne vakantie toegewenst!

Beste ##firstname## ##insertion## ##lastname##,

Het afgelopen voorjaar stond in het teken van de verkiezingen. Verkiezingen die voor de ChristenUnie succesvol verliepen en uiteindelijk resulteerden in deelname in de coalitie. Alex Langius is opnieuw als wethouder geinstalleerd. Daar mogen we dankbaar voor zijn. Ondertussen gaat het politieke werk gewoon door.  Lees het in onze halfjaarlijkse nieuwsbrief. Wij gaan op vakantie en we wensen ook u een prachtige zomer toe!

Met vriendelijke groet,

Wouter Teeuw, Jeanet Buikema (raadsleden)
Reijer Copier (fractieondersteuning)

Coalitieakkoord

In Juni presenteerden de nieuwe coalitie van CDA, VVD, LAS en ChristenUnie het coalitieakkoord voor Almelo voor de periode 2018-2022. "Met Ambitie, Daadkracht en Vertrouwen" is de titel van het akkoord. Met volle inzet en overgave vormden namens de ChristenUnie fractievoorzitter Wouter Teeuw en wethouder Alex Langius het onderhandelingsteam.

Coalitieakkoord

Verkiezingen

Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 heeft 6,8% van de kiezers in Almelo voor de ChristenUnie gekozen. Een historische uitslag!

Hoogste aantal stemmers ooit!

Installatie in raad

De nieuwe ChristenUnie-fractie is op witte donderdag 29 maart in de gemeenteraad beëdigd door burgemeester Arjen Gerritsen. De fractie bestaat uit Wouter Teeuw en Jeanet Buikema.

Installatie nieuwe raad

Zorgen rond mensenhandel

Mensenhandel en gedwongen prostitutie zijn enorm winstgevende criminele activiteiten. Het valse beeld van vrouwen die vrijwillig hun diensten leveren wordt, tegen alle signalen in, in stand gehouden. Legalisering van de prostitutie faciliteert de mensenhandel. Illegale prostitutie groeit en vrouwen worden door pooiers en mensenhandelaren als thuiswerker gedwongen betaalde seks aan te bieden. Hebben wij zicht op de omvang van dit probleem in Almelo?

Dagbesteding

Een cliënt die onverwachts vroeg wordt opgehaald en vervolgens een half uur op straat staat te wachten tot de dagopvang open is. Hoe is het mogelijk. Als fractie hebben we hierover in bredere zin vragen gesteld aan het college.

Mantelzorg

Uitsluitend mantelzorgers hebben vanaf 1 april nog recht op de huishoudelijke hulp toelage. Daarmee wordt het budget wel besteedt aan de groep die het het hardste nodig heeft!

Waardig ouder worden

Op de valreep voor het reces willen we jullie tenslotte deelgenoot maken van het actieplan “Waardig ouder worden” waar we als ChristenUnie de laatste tijd mee bezig zijn geweest. Het manifest Waardig ouder worden is een landelijk initiatief van de ChristenUnie samen met Omroep MAX en de ouderenbonden.

De (landelijke) ChristenUnie heeft dat vertaald in een actieplan dat toegepast kan worden op de plaatselijke situatie. Hierover zijn we in gesprek met diverse instellingen in Almelo. De ideeën en voorstellen uit de gevoerde gesprekken gebruiken we om het actieplan zo concreet mogelijk te maken voor Almelo.

Na de zomer gaan we hier verder mee aan de slag!

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op Facebookfooter-rechts