Welkom bij de ChristenUnie Almelo

Nieuws met label '2017'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Iedereen telt mee

Meisje met Down in de klas.jpgzondag 31 december 2017 16:32 Lisa kreeg een brief van de gemeente, over maatschappelijke ondersteuning. De brief was zo moeilijk, Lisa snapte er niets van. Ze vroeg haar begeleider om haar te helpen. Maar zelfs die vond de brief lastig te begrijpen. Kan dat niet anders, gemeente Almelo? lees verder

Motie Statiegeldalliantie aangenomen

statiegeld-alliantie-logosdinsdag 19 december 2017 23:30 Tijdens de raadsvergadering van 19 december heeft de Almelose gemeenteraad een motie aangenomen die pleit voor statiegeld op kleine plastic flesjes en blikjes. Statiegeld blijkt een effectief middel te zijn tegen zwerfafval en milieuschade (plastic soep). lees verder

Nieuw, globaler bestemmingsplan XL

bestemmingsplan-xl-parkdinsdag 19 december 2017 23:00 Na een lastige belangenafweging heeft de ChristenUnie-fractie ingestemd met een nieuw bestemmingsplan voor de oostkant van bedrijventerrein XL Park. Dit plan volgt dezelfde globale opzet als het (vorig jaar vastgestelde) bestemmingsplan voor de westkant van XL Park. lees verder

Koopzondag? Zo doen we dat in Almelo!

zondag open 168dinsdag 12 december 2017 23:04 Vier supermarkten, twee bakkers en een oliebollenkraam lobbyen om op zondag eerder open te gaan. Een (verdeeld) college regelt dat even. Tijd om andere belanghebbenden te spreken heeft de wethouder niet. Coalitiepartners CDA en SP vinden het allemaal prima. ChistenUnie en Minimapartij zijn de enige partijen die zich uitspreken tegen de 24-uurseconomie. lees verder

Schriftelijke vragen Huishoudelijke Hulp Toelage

Oude vrouw voor het raammaandag 11 december 2017 18:39 Mensen met een zorgindicatie én mantelzorgers kunnen in Almelo (extra) uren huishoudelijke hulp inkopen voor 5 euro per uur. Een mooi systeem. Alleen is nu nog steeds niet helder of de regeling volgend jaar ook bestaat. lees verder