CU bezoekt Armeens Genocide Monument Almelo

arie_slob_armeens_monumentdonderdag 12 maart 2015 18:00

Voorafgaand aan de opening van de tentoonstelling over de Armeense Genocide in de bibliotheek, heeft Arie Slob een bezoek gebracht aan de Armeens Apostolische Kerk en het daar geplaatste genocide monument.

Behalve Arie Slob, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede kamer, waren ook Jan Westert, lijsttrekker bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten, en de lokale raadsleden Wouter Teeuw en Michiel van Heek aanwezig. Er werd stilgestaan bij zowel het oude monument als het vorig jaar onthulde nieuwe monument. Ook werd een bezoek gebracht aan de kerk.

De ChristenUnie kreeg namens het Nederlands Armeens Comité voor Rechtvaardigheid en Democratie (Hay Tad) van dhr. Minas Arseenian het boek "Marteling der Armeniers in Turkije" overhandigd. Dit boek uit 1918, uitgegeven door een comité met o.a. Eerste en Tweede Kamerleden, doet verslag naar berichten van ooggetuigen. Arie Slob gaf namens de ChrsitenUnie aan dat we ons betrokken voelen bij de Armeniers. Ook gaf hij aan dat hij op 24 april in Jerevan (Armenie) hoopt te zijn om de slachtoffers van de genocide op Armeniers en Arameeërs te herdenken.

Reacties op 'CU bezoekt Armeens Genocide Monument Almelo'